Alla inlägg under december 2009

Av lottense - 22 december 2009 16:58

Till JULAFTON!

Det blir till att packa de mesta ikväll så man inte glömmer nåt när man stresspackar i morgon, får börja direkt efter maten, idag blir det korv och klyftpotatis.. Som en del redan vet så har jag kommit över min korvfobi så än så länge funkar de bra med varmkorv å på julafton ska jag äta PRINSKORV det har jag saknat faktiskt :)

Ja vad F ska man skriva mera då..  Det finns ju hur mycket som helst att skriva egentligen men orkar ej lägga ner någon energi på idioter.. Nä nu ska jag nog börja kolla kläder inför julafton, man vill ju inte gå runt i gamla trasiga mysbyxor å en sleten t-shirt inte, finns gott om andra som klär sig så, nä julen är en högtid å då ska man fan klä sig därefter oxå.. Ho ho ho säger tomten för idag då (de är nämnligen jag som är tomte i år) å det tar jag som en ära!!!!

Av lottense - 18 december 2009 16:25

Ja idag är det riktigt juligt ute, nu hoppas jag bara att det håller i sig till jul afton oxå, men än så länge ser det ut som om att det skall snöa på julafton så nu hoppas jag verkligen att det gör det.. Nu står termometern på 9,2 minus..


Tja igår kom barnet fram i mig och grannen, vi drog nämnligen ut och åkte pulka igår kväll hehe det var kul som fan men jävlar vad kallt det trots att jag hade fyra par byxor två tröjor å jacka mössa å vantar men men det var roligt iaf.. Men ångrar det ändå lite pga vissa omständigheter som jag inte vill gå in på här..

Nä om man skulle fortsätta fixa lite här hemma kanske..

Av lottense - 17 december 2009 17:31

Jag får väl kompensera för att jag skriver så dåligt hahaha.. Nä men ville bara tala om att det snöar som fan här nu å blåser så jag kallar detta mild form av snöstorm, var ute med hundarna nyss å det var rejält kallt, det e trots allt 9 minus ute å så denna stormen på de brrr.. Men nu e det bestämt inför julen iaf, vi åker ner redan den 23e, tar en väna upp till mamma å lämna in julklapparna sen åker vi till james föräldrar & sover över där så vi får lite tid hos dom oxå på julafton, så åkervi tll mamma vid fyra och är där hela kvällen. hoppas bara att snön tänker ligga kvar så vi får en vit jul så e allt nästan perfekt, det saknas ju bara en sak då iofs men det tänker jag inte ta upp här!!

Av lottense - 17 december 2009 13:06

Fan jag sliter verkligen inte ut denna bloggen, får skärpa till mig nu å försöka blogga varje dag, men de finns en risk för att det blir enformigt då hehe..

Idag är det över 7 minus ute å blåser som fan, men tack å lov för att snön ligger kvar iaf..

Var ute å gick en promenad med grannen å hundarna igår kväll å de va riktigt skönt faktiskt, blir nog en runda ikväll med ja iaf jag å hundarna, tror inte grannen e så sugen på att gå med när de e så kallt... Tja annars händer de nog inte så mycket mer skoj här idag, ska dammsuga tänkte jag iaf eller om jag kör hela rubbet det e lika bra, såg igår i bokhyllan att den hehöver dammas så jag får väl köra en städdag idag.. I morgon jobbar gubben sin sista dag sen är han ledig i två veckor innan det är dax att gå tillbaka å jobba..

Nä nu blir det att göra lite nytta här..


Å GRATTIS lillebror på 25 årsdagen hoppas att du får en bra dag :)

Av lottense - 14 december 2009 15:00

Fredag!

På kvällen kom Fia & Amelia med tåget som var inne runt 19.30 så det var att åka hem och kolla på idol finalen och vi alla hejade på Erik å tack å lov så vann han, klarar bara inte av att se på Calle när han sjunger, han ser ju ut som han sitter å skiter å e hård i magen..

Lördag!

Vaknade vi runt tio tiden, gjorde lite gröt till Amelia sen klädde vi på oss och gick ut med hundarna å Amelia höll sazz på vägen in å hon var så duktigt ( både hund och barn var duktiga) Sen åkte vi bort till sjukhuset å skulle kolla om vi såg helikoptern men den stod inte där :( synd, Amelia ville ju se den men vi såg en ambulans där iaf sen bar det iväg till öb där fia köpte sin ram hon skulle ha å Amelia fick köpa lördags godis å hn va så duktig å betalade själv med pengarna hon fick av mig, lilla tösen e duktig hon.. När vi kom hem därifrån så ville hon bowla med james å där satt dom nästan hela dagen, jag fick ifrån amelia därifrån en stund å gjorde lite godis med henne, hon gjorde nästan allt själv, jag hjälpte bara till lite, hon smälte choklad, så la vi i rostat ris å sen så la hon upp på pappret å de blev riktigt bra.. Sen var det dax att hämta abbe men de fick ja göra själv, sen blev de lasagne till middag och efter det så började ju de som amelia hade väntat på hela dagen ATT KLÄ UT ABBE TILL TJEJ, han blev riktigt bra måste jag säga å amelia hade så roligt, jävlar vad hon skrattade.. På kvällen tittade vi på två disney filmer med Amelia innan det var dax att sova.


Söndag!

Det hann inte hända så mycket här innan det var dax att åka ner till partille, lämnade av fia å amelia hos mamma å där kom carro å hämta trollet sen bar det iväg till james föräldrar på pensionärs kalas, så grattis Martin på 65 års dagen som igentligen är idag!!



Av lottense - 10 december 2009 23:46

Här var det ett tag sen som jag skrev nu..


Idag har jag städat & slagit in alla julklappar utom tre för pappret tog ju slut, jag köpte ju ändå två rullar men de räckte tydligen inte, fast det är klart en halv rulle gick ju åt till peters julklapp sen gick de en halv till spillo när jag klantade mig med Carros julklapp med..

I morgon kommer Fia & Amelia hit och skall stanna här till söndag, på söndag åker dom bil med oss ner till partille eftersom att vi skall ner och fira James pappa på 65 års dagen då..

Ja så vad händer mer här? Jo i morgon kommer ju som sagt tjejerna och så är det ju idol finalen så vi ska ha lite fredagsmys till finalen tänkte jag, sen på lördag skall vi ju klä ut Abbe till Babsan han ska ju på maskerad, det kommer bli väldigt roligt att få klä ut å sminka honom, oj oj vad jag kommer dokumentera det med kameran hihi...

Nä det var väl allt för denna kvällen, om några minuter kan jag ju skriva fredagens inlägg oxå    Men tyvärr kommer de nog inte bli så innehållsrikt så jag tar de i morgon kväll i stället..


Tjillevippen

Av lottense - 5 december 2009 18:29

Då har vi ändrat om i vardags rummet nu då, det blev bättre men jag är fortf inte nöjd, tyvärr blir det nog inte bättre än så här med den nya soffan men jag får väl helt enkelt leva med det.. Ikväll ska vi se på film the day the earth stood still.. får väl se om den är något att ha, jag är ju inte alls nåt för sci-fi grejer men får väl se.. Gubben offrar sig när jag vill se nåt så jag får väl offra mig nu då... annars idag har jag gjort kola som jag förresten måste ta ut ur kylen nu annars blir den stenhård.. ha en trevlig kväll dårå

Av lottense - 5 december 2009 18:29

Då har vi ändrat om i vardags rummet nu då, det blev bättre men jag är fortf inte nöjd, tyvärr blir det nog inte bättre än så här med den nya soffan men jag får väl helt enkelt leva med det.. Ikväll ska vi se på film the day the earth stood still.. får väl se om den är något att ha, jag är ju inte alls nåt för sci-fi grejer men får väl se.. Gubben offrar sig när jag vill se nåt så jag får väl offra mig nu då... annars idag har jag gjort kola som jag förresten måste ta ut ur kylen nu annars blir den stenhård.. ha en trevlig kväll dårå

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards