Alla inlägg under september 2012

Av lottense - 10 september 2012 21:37

Nu var det bra längesen jag skrev här, jag tänker inte ägna detta inlägget åt att berätta halva mitt liv, jag tänker hålla det till kategorin hundar.

Igår kom Mariann och Dennis hit med Nixon för att vi skulle träna lite med hundarna. Nixon tränar ju spår och skydd. Och nej det handlar inte om att hetsa en hund till att bli aggressiv utan det handlar om att han skall vara vaken och skydda. Det är svårt att förklara hur den hunden var innan dom började träna med honom, för tre år sedan var han helt ointresserad av allt vad träning hette men nu äntligen vill han. Det var riktigt kul att se honom igår för när vi träffade honom för två månader sen så sket han totalt i allt.

Zera fick spåra för första gången igår och hon var hur jäkla duktig som helst. Detta ska vi fortsätta med, vi tänkte spåra en gång i veckan till att börja med så utökar vi det sen, dock så ska man ju inte spåra mer än tre ggr i veckan annars riskerar man att spåra sönder hunden och då vill dom inte spåra mera.

Och om ca en vecka åker vi till Gotland igen för tredje gången sen i juni fast denna gången har vi med oss lille Dizel hem :-) sen blir det ingen mer resa till Gotland i år iaf.

Sötnöten Zera älskar att hoppa efter bollar.

Den lille underbar bebisen är Dizel. För övrigt född på min 30 årsdag. Mitt i firandet fick vi beskedet att vi blivit med valp :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards