Alla inlägg under februari 2010

Av lottense - 14 februari 2010 12:44

Ja har suttit nu i några dagar och funderat på vad jag ska blogga om, det var ju ändå ett tag sen jag gjorde det.

Jag har en hel del ilska på lager härfrån igår men jag tänker inte sjunka till den nivån som du gör så jag lägger inte ut det på min blogg..

Däremot så tänker jag skriva om psykiatrin som i detta landet är rena jävla skämtet på ren svenska, jag läste om en 22 årig tjej ifrån sthml som skrivits ut ifrån st:göran på morgonen och därefter kniv huggit sin ex pojkvän och nu sitter hon häktad för detta, inte konstigt att hon är häktad MEN den idiot till psykolog som skrev ut henne anser han att hon var frisk?!?!?!?!?!?! Bara för att en person har Två tre bra dagar i streck betyder de inte att personen är frisk, det är fan stor skam att ens få lov att kalla detta psykvård som vi har i detta landet..


Lägger in en länk till artikeln här nedan innan jag fortsätter spy ut min ilska mot denna såkallade vård. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6599613.ab


Så då var den på plats då kan jag fortsätta spy galla över detta och störs du av mitt resonemang så sluta för fan å läsa då, jag har mina åsikter och dom har jag äganderätt till och dina synpukter på mina åsikter e likvärdiga med de min katt gör på lådan.


Om nu vi hade haft en fungerande psykiatri i sverige så hade KANSKE Micke Dubois (Svullo) levt idag, han sökte vård om och om igen, hans sambo sökte vård för honom och misstar jag mig inte allt för mycker nu så har jag för mig att han försökt ta livet av sig några ggr innan han lyckades men ändå säger den här jävla psykiatrin nej du får ingen vård för du e FÖR FRISK!?!?!?!?! What liksom?? Han gick dit sökte vård han mådde inte bra, hur mycket måste man multiplicera för att fatta att denna killen inte mår bra, nä låt han ta livet av sig istället, jag personligen skyller Micke Dubois död på psykiatrin & jag tänker på Gitte och barnen. Av alla gången han sökt hjälp blev han inskriven en gång men han blev utskriven igen efter 4 dagar. 

Den 7 november 2005 skrevs Dubois in på en psykiatrisk klinik för depression, men skrevs ut redan efter fyra dagar. Micke Dubois hittades död 2 december 2005 efter att ha begått självmord. Micke Dubois blev 46 år gammal.

Undrar om den psykdoktorn fortf anser att han var frisk.. R.I.P Svullo vila i frid.

Ett tilläg till detta om svullo då Hans pappa tog faktiskt livet av sig, varför kunde då inte psykiatrin ta hänsyn till hans upptäckt som tonåring och ta honom på allvar?


Då går vi över till en annan händelse som faktiskt inträffat på en psykavdelning i Mölndal.. Mikael Ljungberg, OS- mästare i brottning. Han sökte hjälp på psyk i Mölndal för sin deppression, han kunde alltså helt ostört ta livet av sig inne på kliniken, det är för fan helt jävla vansinnigt sjukt, har dom inte bättre tillsyn än så här?? Han var ju fan självmordsbenägen och minns jag inte helt fel så hängde han väl sig i ett lakan.. Brottaren Mikael Ljungberg blev 34 år. Han var en av de starkast lysande stjärnorna inom svensk brottning. Största bragden var när han tog OS-guld i Sydney år 2000. Han blev också utsedd till Årets Göteborgare och fick Victoriastipendiet 2001.


Hur många människor ska behöva dö för att dom inte får tillräcklig hjälp eller ingen hjälp alls.. Herregud försök ta livet av dig och du blir inlagt på spyk i några dagar sen när dom proppat dig full med lyckopiller å frågat men lilla vän varför gjorde du så här å sitter du bara med god min å kan övertyga dom vilket inte e så svårt att du inte kommer göra detta igen så släpper dom ju fan ut dig, sen om du går raka vägen å försöker ta livet av dig igen eller om du väntar en månad eller ett år de spelar ingen roll för det blir samma sa igen, hej e du här igen men detta va väl inte så bra att du gjorde så å då svarar man bara nej de va ju dumt å jag har kommit på andra tankar nu, men vad bra säger doktorn då får du stanna här i tre dagar bli fullproppad med lyckopiller så e du friks igen I HELVETE HELLER!!!!! Vi behöver mer utbildade psykologer för att kunna genomskåda dessa personer..


Nä nu e jag arg å börjar får kram i mina händer här, men jag återkommer säkert med detta ämne igen, å som sagt tyckte du inlägget var långt å jobbigt att läsa så skyll dig själv, jag bad dig aldrig fortsätta läsa.


Tack å hej


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards